Te-ai gândit vreodată că ai putea îmbina prospețimea sălbatică a somonului de Alaska, cu exotismu citricelor și prospețimea plină de vitamine a verdețurilor crescute în fermele românești? Ei bine, te invităm să încerci rețeta de somon sălbatic de Alaska cu portocală și măcriș, gata în doar 30 de minute!

Ingrediente

4 bucăți file somon de Alaska ¼ ceașcă ulei de avocado sau ulei de măsline 2 legături de măcriș, tăiate în bucăți mari sau 3 căni de germeni de grâu 3 linguri de castravete, tăiat mărunt 2 portocale, curățate de membrane 1-2 lingurițe de oțet de vin alb Sare și piper, după gust 2 cești amestec de salate verzi ½ avocado, curățat și feliat ¼ cană nuci 2 linguri oțet de mere Paprica afumat 4-6 flori comestibile colorate
Mod de preparare:

1. Înlătură glazura de gheață a bucăților de somon de Alaska prin plasarea sub jetul de apă rece, timp de 1 minut.  Folosește apoi servețele de hârtie pentru a elimina surplusul de apă de pe suprafața bucăților de pește.

2. Încălzește o tigaie la foc mediu și folosește o pensulă pentru a distribui uleiul de avocado sau de măsline, pe ambele părți ale fileurilor de pește.

3. Gătește somonul, fără a acoperi tigaia, timp de 4 minute, până se rumenește ușor.  Întoarce bucățile de pește și presară sarea și piperul, după gust.

4. Păstrează tigaia pe foc timp de 6-8 minute pentru peștele congelat și 3-4 minute pentru cel proaspăt, până ce carnea devine opacă.

5. Între timp, într-un bol de dimensiune medie, amestecă măcrișu sau germenii de grâu cu castravetele și bucățile de portocală. Asezonează cu câteva picături de oțet de vin alb, restul de ulei de avocado/măsline și sare și piper, după preferință.

6. Plasează amestecul de verdeață alături de bucățile de somon de Alaska, adaugă feliile de avocado, 4-5 nuci și stropește cu câteva picături de oțet de mere. Adaugă un plus de culoare cu florile comestibile și servește preparatul cald.

S-ar putea sa-ti placa si:


Valori nutritionale:

Calorii: 763

Carbohidrati: 13

Proteine: 91

Sodiu: 328

Fibre: 4

Colesterol: 202

Grasimi: 51

Grasimi saturate: 6

Grasimi mononesaturate: 45