Se intampla sa iti propui an de an sa nu mai faci excese si, drept urmare, sa nu mai acumulezi kilograme nedorite? Probabil tuturor ni se intampla. Insa tentatia e mare, mai ales daca ai tinut post pana pe 24, iar pe 25, cand toate bucatele sunt pe masa, in fata ta, parca nu te-ai mai opri. Te recunosti? Atunci, iata ce trebuie sa schimbi pentru a nu mai avea surprize neplacute din partea cantarului, dupa sarbatori:

Ajusteaza cantitatile

Esti obisnuita sa gatesti cat pentru un batalion? Asta insemnand nelipsitele sarmale, neaparat peste 80, 3-4 cozonaci, cateva castroane de piftie, lebar, toba si alte preparate din porc, in cantitati industriale? Pai aici e prima problema.
Daca nu ai o familie cu adevarat numeroasa, careia eventual sa-i daruiesti cozonacii si pentru care sa gatesti sarmale ca pentru un regiment, nu ai niciun motiv sa te pierzi in bucatarie cu zilele. Prepara cate ~4 portii din fiecare tip de mancare pentru fiecare membru al familiei si nu mai mult, caci tot un stomac ai si in timpul Sarbatorilor de Iarna.

Chiar daca “mai sunt bune”, nimeni nu recomanda sa tii sarmalele o saptamana si sa le consumi mult dupa Craciun. In cel mai bun caz le vei arunca si vei risipi nu doar mancare, ci si bani, iar in cel mai rau caz te alegi cu o toxiinfectie alimentara. Nu mai bine pregatesti portii moderate din fiecare preparat, pentru a fi sigur ca alimentele vor fi consumate in siguranta? Astfel, si tentatia de a manca 3 portii de sarmale la o masa va fi diminuata.

Atentie la dulciuri

Ele sunt disponibile 365 de zile pe an, si cu toate acestea, cele mai mari excese de dulciuri se fac de sarbatori. Inlocuieste deserturile de cumparat cu retete de casa, eventual cu cantitati scazute de zahar, daca vrei sa fii sigura ca nu te ingrasi. In locul dulciurilor din comert, pune sub brad mai multe fructe.

Nu uita de miscare

Perioada dintre Craciun si Revelion e adesea dedicata relaxarii. Multi gasesc in asta un prilej sa stea in casa, sa manance si sa dea uitarii orice forma de miscare. Daca nu cumva e un viscol crancen, n-ai niciun motiv sa refuzi o iesire din casa la o plimbare prin parc.

Ai gatit prea mult? Daruieste!

Daca totusi ai trecut deja prin etapele de mai sus si ai gatit cat pentru 10 persoane, desi voi sunteti doar 3 sau 4, acesta e un prilej bun sa daruiesti. Sigur cunosti o familie mai putin fericita decat a ta, care nu si-a permis sa cumpere atat de multe pentru Sarbatori. Mancarea va fi bine primita, caci in perioada asta nimeni nu se supara cand primeste.
In definitiv, nu degeaba Decembrie e luna cadourilor, iar Craciunul nu e atat de mult despre a te imbuiba cu mancare, cat este despre a darui si a face bucurii celor dragi, dar nu numai.

Citeste si:

10 retete simple de aperitive

Micul dejun: 4 motive pentru care sa-l iei zilnic

5 alimente pe care sa NU le consumi seara

din aceeasi categorie
160 minute
6 portii
Mediu